onsdag 17 november 2010

En liten digestive med ost kan man väl unna sig?

Ja, det trodde jag allt att jag skulle kunna när jag öppnade skafferiet hemma i barnens hus och möttes av synen ovan. Jag tänkte en ganska lång stund ostört med tanke på att barnen somnat innan jag kom fram till att sluta vara så jävulskt mesig utan istället unna mig ett digestive men en ostskiva. Gott? Ja minsann. Tar fram paketet långsamt för att se om jag skulle ändra mig när jag höll i det, nej då.. Ska ta ut ett kex när jag ser den tydliga markeringen med näringsinnehåll på förpackningen, 70 kcal. S J U T T I O K A L O R I E R ? I ett enda kex. Sen osten på det. Jag höll på att kräkas. Ställde tillbaka paketet, slängde igen skafferidörren och förbannade mig själv för att ens ha tänk tanken. Dumma dumma dumma mig.

I samma veva så minns jag att jag vid ett tillfälle för tre veckor sedan satt hemma hos en kvinna jag känner, jag mådde väldigt dåligt då och hon påpekade när jag kom innanför dörren att "nu har du minsann blivit ännu smalare" men jag bara sa pyttsan åt henne och bad om att få någonting till vårat the vi skulle dricka. Jag tänkte att hon då skulle se att jag minsann inte har några bekymmer som till och med ber om något att äta, jag ser på det hon plockar fram och väljer digestivekex, bred på någon smältost på en, hård ost på den andra och åt om jag inte minns fel även en tredje (kanske en fjärde..) och därav uppstod nu ångest för det tillfället.

Hur i helvete kunde jag inte veta om detta? Helvete. Man lär sig definitivt någonting nytt varje dag. Jag mår förjävla illa på mig själv just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar