fredag 12 februari 2010

lättare att äta ensam

Jag är ensam hemma ikväll, sambon är ute med våra vänner - middag, vin och skratt. Jag orkar inte, vill egentligen så gärna men samtidigt så säger det nej. Då kommer jag äta och dessutom dricka alkohol med många kalorier i, för så fort jag inte dricker lika mycket som dom andra så blir det hets, man är "tråkig" osv. Allt detta eftersom att ingen förstår, och det är jag tacksam för.
   Istället så blev det en kväll ensam, skönt! Har tittat på solsidan och nu har jag unnat mig en smoothie, 1/3 banan, 1/3 mango och cirka 0,5dl laktosfri lättyogurt. Det är lättare att äta normalt, eller äta överlag när ingen finns omkring och iaktar eller kommenterar.

Theralen för att sova, många försöka klara nätterna utan zopiklon - vet att dom inte är bra i längden. Titta på perfect body, var jättelänge sedan jag såg den. Minst ett år sen. Hoppas jag somnar snart, imorgon bitti blir det träning, längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar